Eko-granty czekają!


Ekologia w naszym życiu

Eko-granty czekają!

Fundacja Nasza Ziemia i Henkel Polska ogłaszają 3. edycję konkursu Henkel - zielone granty. Projekt startuje w nowej, bardzo atrakcyjnej formule: autorzy projektów ekologicznych będą rywalizować o pulę grantów o wartości 100 tysięcy złotych, z czego najwyższe dofinansowanie może wynieść 15 tysięcy złotych.

Zadaniem konkursowym, podobnie jak w ubiegłych latach, jest zaplanowanie i wykonanie projektu związanego z ochroną środowiska. W tym roku organizatorzy czekają na propozycje projektów mieszczących się w jednym z pięciu kluczowych obszarów ekologicznych: energii i klimatu, wody i ścieków, materiałów/surowców i odpadów, bezpieczeństwa i zdrowia lub postępu społecznego - jest to nowość w formule programu w stosunku do poprzednich edycji. W tegorocznym konkursie zmienione zostały także wartość i sposób przyznawania grantów - autorzy wyróżnionych przez jury wniosków mogą otrzymać na ich realizację dofinansowanie o różnej wysokości, maksymalnie 15 tysięcy złotych, z puli wynoszącej 100 tysięcy złotych. Organizatorzy przedłużyli również termin zakończenia projektów do listopada 2011 roku (regulamin 1. i 2. edycji przewidywał trzy miesiące od podpisania umów). Projekty ekologiczne, podobnie jak w ubiegłych latach, mogą zgłaszać przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie i wyższe oraz organizacje społeczne i samorządowe. Organizatorzy czekają na wnioski aplikacyjne do 17 stycznia 2011 roku.

- Kilka zmian w regulaminie konkursu uelastycznia go oraz uatrakcyjnia. Zróżnicowana wartość grantów to dobra wiadomość zarówno dla autorów małych projektów, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, jak i pomysłodawców, którzy potrzebują znaczącego dofinansowania - mówi Dorota Strosznajder, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska. - Wydłużony termin realizacji pozwoli nagrodzić projekty, których wykonanie przypada latem lub jesienią. A podział na pięć ekologicznych obszarów tematycznych jest ściśle związany z zobowiązaniem firmy Henkel, zgodnie z którym wszystkie nasze nowe produkty muszą przyczyniać się do realizacji zasad zrównoważonego rozwoju przynajmniej w jednym z tych obszarów. Liczymy, że atrakcyjna formuła konkursu będzie inspiracją dla przyszłych autorów ciekawych i pożytecznych dla środowiska wniosków - dodaje Dorota Strosznajder.

W ramach poprzednich edycji konkursu "Henkel - zielone granty" zrealizowano w sumie 40 interesujących projektów z różnych województw na łączną kwotę 462 tysięcy złotych. 200 tysięcy złotych pochodziło z grantów firmy Henkel, pozostała kwota została pozyskana od dodatkowych sponsorów i partnerów. Zakończone projekty były bardzo różnorodne: dotyczyły monitorowania wysypisk odpadów w lasach, ochrony dzikich zwierząt, promowania postaw sprzyjających oszczędności wody i energii, tworzenia interaktywnych ścieżek rowerowych czy problemu hałasu.

- Konkurs "Henkel - zielone granty" to poważna ekologiczna inicjatywa z tradycjami, o czym świadczy ogromna liczba zgłoszeń oraz wysoki poziom merytoryczny napływających wniosków. Fundacja Nasza Ziemia jest szczególnie dumna z najmłodszych członków społeczności, którzy biorąc udział w naszym przedsięwzięciu, zdobywają wiedzę ekologiczną oraz uczą się inicjować współpracę lokalną, przez co przyczyniają się do imponujących efektów konkursu - mówi Mira Stanisławska-Meysztowicz, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Konkurs "Henkel - zielone granty" wystartował w 2008 roku. Jego celem jest podnoszenie świadomości ekologicznej oraz aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez realizację działań związanych z ochroną środowiska. Projekt wpisuje się w coroczną Kampanię na rzecz Zrównoważonego Rozwoju koordynowaną przez Fundację Nasza Ziemia.

Wnioski aplikacyjne oraz regulamin znajdują się na www.naszaziemia.pl. Więcej informacji także na www.henkel.pl.



Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej.  Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię "Sprzątanie świata", będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 50 tysięcy pracowników. W 2009 roku wartość sprzedaży wyniosła 13,5 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 1,36 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.

Następny artykuł

Poprzedni artykuł