Rozpoczęcie kampanii ECODRIVEN w Polsce


Ekologia w naszym życiu

Rozpoczęcie kampanii ECODRIVEN w Polsce

W dniu 13 września 2007 r., w Warszawie odbyła się konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię w ramach unijnego projektu ECODRIVEN. Celem kampanii jest promowanie bezpiecznego i przyjaznego środowisku sposobu jazdy, zmniejszającego zużycie paliwa w samochodach osobowych, ciężarowych i autobusach. Mniejsze spalanie ogranicza emisję CO2 do atmosfery, a dla kierowców oznacza niższe koszty eksploatacji samochodów. Patronami Honorowymi kampanii zostały: Ministerstwo Transportu, Ministerstwo Środowiska i Ministerstwo Gospodarki.

ECODRIVEN to europejska kampania na rzecz promocji efektywnych energetycznie zachowań kierowców (projekt Unii Europejskiej realizowany w ramach programu „Inteligentna Energia – Europa”). Koordynatorem projektu oraz kampanii w Polsce jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.(KAPE S.A.). Projekt jest równocześnie realizowany w dziewięciu krajach Unii Europejskiej: Holandia, Wielka Brytania, Finlandia, Austria, Grecja, Belgia, Francja, Czechy i Polska. Po raz pierwszy do promocji zasad ekojazdy w wymiarze europejskim włączone zostały nowe państwa członkowskie.

Kampania skierowana jest do wszystkich użytkowników dróg: kierowców samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych oraz autobusów.

Wiemy, że problem zanieczyszczenia środowiska jest problemem globalnym, dlatego jednoczymy wspólne wysiłki w ramach unijnych i krajowych kampanii społecznych. Uważamy, że tylko dzięki edukacji szerokiego grona użytkowników dróg, jesteśmy w stanie uzyskać wymierne rezultaty w zakresie obniżenia emisji C02 do atmosfery powiedział Pan Andrzej Wójtowicz Wiceprezes Zarządu KAPE S.A. Celem europejskiej kampanii ECODRIVEN jest redukcja emisji CO2 do atmosfery do 2010 roku o 0,5 mln ton.

W ramach kampanii w Polsce odbędzie się cykl imprez regionalnych. Wezmą w nich udział zarówno kierowcy zawodowi jak i szerokie grono użytkowników dróg. Nie zapomniano o instruktorach nauki jazdy, dla których także zaplanowano szkolenia. Zainaugurowana w dniu 13 września br. kampania zakończy się w Polsce w połowie 2008 roku.

W konferencji inaugurującej kampanię w Polsce wzięli udział przedstawiciele patronów honorowych, partnerzy i współpracownicy akcji, przedstawiciele instytucji związanych z ochroną środowiska, energetyką i rynkiem motoryzacyjnym oraz dziennikarze.


Urszula Ajersz

Szczegółową informację o projekcie i planowanych działaniach w ramach kampanii w Polsce przedstawiła Pani Urszula Ajersz, Dyrektor Marketingu i PR w KAPE S.A. oraz koordynator projektu Ecodriven w Polsce. Uczestnicy konferencji wysłuchali również prezentacji pana Tomasza Talarczyka przedstawiciela Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” pt: „Eco-driving po polsku – moda czy konieczność”. Dzięki uprzejmości firmy Toyota Motor Poland, zainteresowani, w towarzystwie instruktorów ekojazdy, spróbowali własnych sił za kierownicą oraz zapoznali się z zaletami hybrydowego samochodu Toyota Prius.

Poza Toyota Motor Poland partnerem kampanii została firma LeasePlan Fleet Management. Obie firmy dostrzegając wagę problemu zanieczyszczenia środowiska od lat angażują się w kampanie na rzecz jego ochrony i promują tę ideę wśród kierowców. Do realizacji kampanii włączył się również Polski Związek Motorowy, który zadeklarował szeroką współpracę w procesie promowania zasad ekojazdy w kraju.

Następny artykuł

Poprzedni artykuł